חקירה ב'עוז ציון': רועה יהודי ירה בפורע פלסטיני

חדשות קול חי No Comments on חקירה ב'עוז ציון': רועה יהודי ירה בפורע פלסטיני

לפי דיווח מהעיר רמאללה צעיר פלסטיני נהרג מירי במהלך עימות לאומני שהסלים עם אזרחים ישראלים סמוך לכפר בורקא שבחטיבת בנימין. החשודים נעצרו ושותקים בחקירתם, ובמשטרה והשב"כ חוקרים את האירוע. לדברי יהודים שהיו באירוע החשוד רעה את עדרו בשטח שבין גבעת ׳עוז ציון׳ לבין הכפר והותקף בירי זיקוקים וסלעים וחשש לחייו

מתיישבים ב'עוז ציון'. ארכיון צילום: Flash90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אירוע קשה אמש בבנימין: אחרי שעשרות פורעים מהכפר בורקא תקפו באמצעות אבנים, אלות וזיקוקים באופן קשה – קבוצת רועי צאן שרעו ליד הכפר העוין, ומספר מתיישבים קיצוניים שהגיעו לסייע להם, אחד המתיישבים נפצע קשה, הובהל לבית החולים שם נותח בראשו במהלך השבת. בשעה זו הוא מתאושש מהניתוח במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק כשהוא סובל מדימום מוחי ושברים בגולגולת. ליד מיטתו נמצאים שוטרים מימ״ר ש״י המחלקה היהודית בשב"כ בחשד שירה והרג נער פלסטיני.

לפי חבריו בהתיישבות, האירוע החל כשרועה צאן יהודי שיצא מהמאחז ׳עוז ציון׳ רעה את העדר בשטח שבין גבעת ׳עוז ציון׳ לבין בורקא בסמוך לשכונה. מספר ערבים התקרבו אליו ואיימו עליו. בשלב זה הזעיק רועה הצאן שחס בסכנה מספר תושבים נוספים שהגיעו לשהות לידו כדי למנוע הידרדרות, אז החלו עשרות פורעים ערבים חמושים באלות, זיקוקים וסלעים לתקוף את המתיישבים בצורה קשה ומסכנת חיים. המתיישבים הזעיקו את כוחות הביטחון וכוחות אזרחיים לסייע להם.

הפורעים ירו לעבר המתיישבים זיקוקים בכינון ישיר וסלעים מטווח אפס. בשלב זה ספג אחד המתיישבים סלע בראשו מטווח אפס ונפצע באורח קשה. בכוחותיו האחרונים הצליח המתיישב להגן על עצמו באמצעות שימוש בנשקו האישי אותו מחזיק ברישיון.

הפצוע פונה מהמקום על ידי חבריו שחברו לאמבולנס. הפצוע פונה לבית החולים ׳שערי צדק׳ במצב קשה, שם הוא נותח במהלך הלילה, כעת הוא מאושפז כאמור במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים. על פי דיווחים בתקשורת, כתוצאה מירי ההגנה העצמית שביצע המתיישב נפגע אחד הפורעים ונהרג. לאורך כל שהותו בבית החולים נמצאים שוטרים מימ"ר ש"י ליד מיטתו. במהלך ליל שבת עצרה המשטרה תושב יהודי נוסף שהיה באירוע וסייע בפינוי הפצוע לבית החולים.

עו״ד נתי רום מארגון חוננו הוזעק במהלך השבת לסייע לפצוע בבית החולים ומסר בצאת השבת כי "מדובר בנס, מרשי הוא נפגע פיגוע קשה. בנס ובתושייה הוא וחבריו נמצאים כעת בחיים. בבית החולים פגשתי אזרח צעיר פצוע באופן קשה לאחר מתקפת טרור קשה שבצעו בו ובחבריו מאות פורעים ערבים. אני קורא לשב״כ ולמשטרה לאתר עוד הערב את הפורעים הערבים, ולהביאם מאחורי סורג ובריח. זה היה ניסיון רצח של קבוצת יהודים, לינץ' של ממש. מרשי פעל כחוק, וכפי שמתחייב מכל נושא נשק ברישיון – להגן על חייו וחיי אזרחים נוספים".

דובר צה"ל פרסם את ממצאי התחקיר הראשוני לאירוע, ומהם עולה כי "העימות החל בהגעת אזרחים ישראלים לרעות צאן סמוך לכפר, לאחר שפלסטינים הגיעו מהכפר כדי להרחיקם. פרץ עימות מילולי שהמשיך ליידוי אבנים של שני הצדדים, ירי זיקוקים מצד הפלסטינים, וירי של אזרחים ישראלים לעבר הפלסטינים. במהלך העימות נהרג פלסטיני, נפצעו ארבעה פלסטינים נוספים ורכב פלסטיני נמצא שרוף. כמה אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים"

עוד נכתב בהודעת הצבא: "כוחות הביטחון הגיעו למקום מיד עם קבלת דיווח, אך לאחר הירי. בעקבות האירוע הוחלט על הכרזת שטח צבאי סגור במרחב החיכוך, ועל הצבת כוחות הביטחון בהתאם להערכת המצב. משטרת ישראל חוקרת את נסיבות האירוע, בשיתוף עם השב"כ"



0 תגובות